2017. január 8., vasárnap

Tamburin - a fémjátékok egykori fellegvárából

Amikor kaptam - közel fél éve - vadul kutattam eredetét, gyártóját. Sikertelenül. A fémlemez játékhangszeren nincs jelzés, a gyártójára utaló nyom. Számtalan ELZETT Lemezárugyári gyűjteményt átnéztem. Végül NDK vagy szovjet gyártmányú produktumnak tekintettem a tegnapig.


A GyőriSzalon.hu A Győri Lemezárugyár – A fémjátékok egykori fellegvára oldalon találtam már megszeretett kis retro hangszerem.
A publikáció egyik képi dokumentuma szerint a játékhangszer az ELZETT FLIM Fémlemezárugyár győri üzemegysége terméke volt az 1970-es és 1980-as években. Talán ritkasága, esetleg jelzettlensége okán nincs gyűjteményekben.

Tamburin kézi csörgős dob fémlemez játékhangszer - ELZETT FLIM Fémlemezárugyár győri üzemegység1970-es és 1980-as évek

Tamburin kézi csörgős dob fémlemez játékhangszer - ELZETT FLIM Fémlemezárugyár győri üzemegység1970-es és 1980-as évek

Négy csörgős kézi dob, csörgődob - a játékhangszer hátulsó nézete

Négy csörgős kézi dob - a játékhangszer hátulsó nézete

A hangszer érete 20 x 4 centiméter. Hangja 40 esetleg közel 50 év után is - nincs jobb kifejezés - iszonyatos.

Itt hallható - YouTube videó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése